Дуже часто батьки чують від своєї
дитини прохання розповісти казку, тобто не прочитати чи переказати, а вигадати…
про метелика із квіткової долини, про перегонову машинку з міста Машинок, про
братика та сестричку, які пішли в ліс по ягоди… А якщо ви не письменник, не
поет і досвіду чи талантів до написання дитячих творів не маєте… Ось кілька
порад, як не засмутити дитину і розповісти їй супер ексклюзивну історію тільки
для неї!
Запропонуйте дитині взяти участь у
створенні історії. Разом легше і
цікавіше! Можна у
відомий сюжет вплітати пригоди нових персонажів. А можна вигадати й щось зовсім нове, даючи волю
фантазії. Почніть розповідь самі, а малюк нехай продовжить. Цю казку
можна записати і час від часу читати її, щоб ваша дитина мала всі
підстави пишатися собою. Адже дитині, особливо невпевненій у собі, потрібно
повсякчас підтверджувати, що вона талановита, розумна і цікава.
Ось кілька основних
пунктів, на які можна орієнтуватися при створенні власної історії:
1. Спочатку визначіть для себе, з
якою метою ви створюєте казку.
2. Придумайте назву – щось
коротке і змістовне.
3. Потім визначте тему казочки – про
що або про кого йтиметься.
4. Далі вам знадобляться
дійові особи – не більш ніж дві-три, щоб не заплутатися.
5. Чітко дотримуйтеся структури
розповіді:
- Зачин. Тут
Ви знайомитесь із героями, їх характерами, місцем, часом, порою року та ін.
Наприклад, «Жили собі дід та баба…», «Було це давно, в одному селі, що
біля…», «Жив собі один чоловік, який дуже любив…»
- Зав’язка.
Початок дії, знайомство героїв, між ними або між ними та ще кимось виникає конфлікт.
- Основні дії,
розвиток. Дії розгортаються, конфлікт стає більш напруженим. Може складатися
з декількох епізодів. Наприклад, ряд випробувань, крізь які проходять
герої. Динамічність розгортання сюжетів. Від сюжету до сюжету наростання,
підведення дії до кульмінації.
- Кульмінація.
Найвища точка розвитку сюжету. Досягнуто найвищої емоційної напруги, динаміки
розвитку сюжету, взаємовідносин героїв.
- Розв’язка. Завершення дії. Це ідейно-моральний підсумок твору.
6. Використовуйте різноманітні мовні засоби, властиві для усної народної творчості: епітети, повтори, фразеологізми.
7. Запишіть казку, щоб потім ви могли прочитати дитині тоді, коли вона захоче, або щоб щось у ній змінити в майбутньому.
Або ось вам ще
одна гарна ідея: створіть «Книгу казок» вашої дитини
і роздрукуйте її. Вона стане
сімейною реліквією, яку буде перечитувати та доповнювати ще не одне покоління.
Часом, після тривалої гри малюк буває
збуджений, заснути відразу йому важко. Нехай казка, яку Ви з ним самі вигадаєте
й розкажете вголос, буде своєрідним містком до сну. Вам буде легко й
цікаво придумувати власну казочку, а ще з її допомогою ви можете
коригувати настрій маляти: якщо вередує, казка може бути
повчальною, якщо йому сумно, хай казка буде веселою, якщо дитина чимось стривожена,
історія має бути доброю та заспокійливою.
Наша ще одна порада:
чергуйте розповіді дитині власних казок з прочитанням коміксів! А читати є що: ми,
видавництво «Ірбіс Комікси» (Издательство «Ирбис Комиксы», Irbis Comics Publishing), видали уже дуже багато різноманітних коміксів для дітей
та навіть комікси для дорослих. Ми пропонуємо комікси українською мовою – це чудові
книги для розвитку дітей.
Наші комікси для дітей –
це світові бестселери, які читають діти вже багатьма мовами світу, а тепер для
наших українських діточок ми видаємо:
- надзвичайно захоплюючі
пригодницькі історичні комікси про Джеронімо Стілтона;
- дуже позитивні повчальні
комікси про життя-буття Смурфиків;
- як навчити дітей доглядати
за зубками, а головне – мотивувати їх до цього, розповість комікс «Зубси»;
- у сім'ї трапляється
усяке, але головне кожному члену родини завжди відчувати любов та підтримку,
про що й розповість нова серія коміксів «Сестри»;
- не усі дорослі розуміють
економіку, а ось дітям це уже під силу… Наш суперкомікс «Економіка...» - для старшокласників;
- «Володимир – Князь
Київський» - комікс для
старшокласників та студентів, в основі сюжету якого лежать достовірні
відомості.
За матеріалами сайту mymagickey.com