(050) 390-12-12 (067) 673-10-81

Як батьки руйнують майбутнє власних дітей. Ч. 1


Ще у травні 2016 року Вікторія Прудей (Victoria Prooday) опублікувала свою статтю про страшну тенденцію у дітей до зниження соціальної, емоційної та академічної активності і про різке збільшення кількості ненавченості, гіперактивності та інших психологічних порушень. Стаття викликала справжній резонанс: її було перекладено на 15 мов і за чотири роки прочитало 25 мільйонів людей.

Вікторія Прудей є канадським ерготерапевтом. Вона має ступінь магістра з трудотерапії в Медичній школі при університеті Торонто, є бакалавром у галузі кінезіології та охорони здоров’я Йоркського університету. Вона - засновник та директор багатопрофільної клініки в Торонто для дітей з поведінковими, соціальними, емоційними та академічними проблемами та має величезний досвід - 15 років роботи з дітьми, батьками і вчителями. Ерготерапевтиня стверджує, що сучасні діти приходять до школи, будучи емоційно недоступними для навчання, і в нашому сучасному способі життя є багато факторів, які сприяють цьому. Розглянемо, про що ж саме говориться у її статті.

 

Вікторія наголошує, що наші діти перебувають в жахливому емоційному стані і більше того, за останні 15 років статистика психічних розладів у дітей жахає:

1) кожна п’ята дитина має розлади психіки;

2) поширеність синдрому дефіциту уваги зросла на 43%;

3) поширеність підліткової депресії зросла на 37%;

4) частота самогубств серед дітей 10-14 років зросла на 200%.

І найголовніше зараз для усіх батьків усвідомити, що відповідь на цю проблему криється не в поліпшенні діагностичних можливостей. І що діти насправді такими не народжуються! І що у цьому немає вини школи і системи! Якби боляче нам не було це визнавати, але в багатьох випадках саме ми, батьки, повинні самі допомогти своїм дітям!

Як ми знаємо, мозок пластичний і піддатливий. Завдяки навколишньому середовищу ми можемо зробити мозок «сильнішим» або «слабшим» і найдобрішими своїми намірами батьки, на жаль, змінюють мозок дітей в неправильному напряму. Ось у чому причини:


1. Вплив технологій


Технології (телевізор, планщет, смартфон) як безкоштовні послуги няньки насправді зовсім не безкоштовні. Ми платимо нервовою системою дітей, їхньою увагою і здатністю відкладати задоволення на пізніше. Порівняно з віртуальною реальністю щоденне життя – нудне. Коли діти приходять на урок, вони зустрічаються зі звичайними голосами людей та адекватною візуальною стимуляцією, на противагу розповсюдженим графічним вибухам і спеціальним ефектам, які вони звикли бачити на екранах. Після годин віртуальної реальності опрацювання інформації у класах стає все більшим викликом для наших дітей, тому що їхній мозок звик до високих рівнів стимуляції, які дають відеоігри. Нездатність обробляти більш низькі рівні стимуляції погіршує готовність дітей вирішувати академічні завдання.

Технології також емоційно роз’єднують нас з дітьми. А емоційна чутливість батьків є головним поживним елементом для дитячого мозку! На жаль, ми свідомо позбавляємо наших дітей цих емоцій.



2. Діти отримують, що хочуть і у ту ж мить


«Я голодний!» – «Зараз зупинимось, поїмо».

«Мені нудно» – «Ось, пограй з моїм телефоном».

«Я хочу пити» - «Ось автомат з напоями».

Здатність відкласти задоволення – один з ключових факторів майбутнього успіху. Ми маємо найкращі наміри зробити дитину щасливою, але, на жаль, робимо її щасливою одразу і нещасною в довгостроковій перспективі.

Вміти відкласти задоволення означає вміти працювати в стресових умовах. Наші діти поступово стають менш здатними мати справу з незначними подразниками, що в підсумку стає великою перешкодою їхньому успіху в житті.

Нездатність відкласти задоволення часто проявляється на уроках, у торгових центрах, в магазинах іграшок у той момент, коли дитина чує слово «Ні!», тому що батьки привчили мозок своєї дитини негайно отримувати те, що вона хоче…

3. Діти керують світом


Від батьків можна часто почути: «Мій син не любить овочі», «Вона не любить лягати спати рано», «Він не любить їсти сніданки», «Він не хоче одягатися сам», «Вона лінується їсти сама»… та інше подібне. Але відколи діти кажуть батькам, як їх виховувати? Якщо ми віддамо всю ініціативу їм, то все, що робитимуть наші діти це їстимуть макарони з сиром, дивитимуться телевізор, гратимуть на планшетах і лягатимуть спати о 12 годині ночі. Без необхідних поживних речовин і хорошого сну наші діти приходитимуть до школи роздратованими, виснаженими і неуважними.
Крім того, через вседозволеність у сучасних дітей відсутній концепт “потрібно зробити”. На жаль, щоб досягнути цілей у житті, ми мусимо робити те, що необхідно, а це не завжди збігається з тим, що ми хочемо. Наприклад, якщо дитина хоче бути відмінником, вона має
старанно вчитися. Щоб бути успішним футболістом – потрібно щодня тренуватися. Наші діти дуже добре знають, що вони хочуть, але їм дуже важко робити те, що необхідно для досягнення цієї мети. Як результат у майбутньому - цілі стають недосяжними, а дитина розчарованою.

4. Нескінченні веселощі


Ми створили для дітей штучний веселий світ, в якому немає нудних моментів. Коли
дитина затихає, ми біжимо розважати її знову і знову, інакше відчуваємо, що не виконуємо батьківський обов’язок. Ми живемо в різних світах. У них - веселий, у нас – робочий. Чому діти не допомагають нам на кухні або з пранням? Чому не розкладають, не прибирають свої іграшки? 

Це монотонна робота, яка тренує мозок працювати під час нудьги, розвиває працездатність. Це той самий м’яз, необхідний, щоб бути здатним до навчання в школі. Коли на уроці дають завдання писати від руки, відповідь учня зазвичай така: “Я не можу, це надто важко, надто нудно”. Чому? Тому що нескінченні веселощі не розвивають навиків працездатності. Їх розвиває праця.

5. Обмежена соціальна взаємодія


Ми всі зайняті, тому даємо дітям гаджети, щоб вони теж ставали зайнятими. Раніше діти гралися надворі, де в природному просторі вчились і практикували соціальні навички. На жаль, технології забрали і замінили собою цей
час на вулиці. Технологія зробила і батьків менш доступними для соціальної взаємодії з дітьми. Це очевидно, що наші діти все більше і більше відстають, адже цифровий «бебісіттер» не пристосований допомагати дітям розвивати соціальну комунікацію, яка потрібна для подальшого успіху в житті.

Мозок, як і м'язи навчається і тренується. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина їздила на велосипеді, ви вчите її навичкам їзди на велосипеді. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина могла чекати, ви повинні навчити її терпінню. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина не мала проблем зі спілкуванням, ви повинні навчити її соціальним навичкам. Аналогічна схема використовується і для набування інших навичок. Ви можете змінити життя вашої дитини шляхом тренування її мозку так, що вона буде успішна в соціальній, емоційній та академічній діяльності!


У продовженні цієї статті Вікторії Прудей – в другій її частині на нашому сайті розповідатиметься, які ж поради дає ерготерапевтиня для подолання тенденції «нездорового» дитинства, які дії варто виконувати батькам, щоб налагодити правильний процес виховання дитини.


Ми, видавництво «Ірбіс Комікси» (Издательство «Ирбис Комиксы», Irbis Comics Publishing), також занепокоєні сучасними проблемами виховання дітей та, зі своєї сторони, намагаємося заповнити одну з вагомих прогалин у цій темі - небажання дітей читати книги. Адже читання – це найперший помічник для гармонійного розвитку дитини. Книги відіграють дуже велику роль у становленні успішної особистості, але «завдячуючи» тим же гаджетам нашим дітям нудно читати, бо це довго, монотонно, нецікаво, не так фантастично, як на екранах планшетів та смартфонів… Наше видавництво уже кілька років доводить нашим дітям, що читання - це надзвичайно цікаве та захоплююче заняття, яке відносить у яскраві неповторні світи, сповнені добра, гумору та невимушеного навчання. Таке читання ми обіцяємо з нашими коміксами для дітей. Ми видаємо всесвітньовідомі бестселери, визнані дітьми багатьох країн та вже перекладені на багато мов, щоб і наші діти хотіли читати. Наші комікси українською мовою розраховано на читачів різних вікових груп:

- для діток молодшого віку ми пропонуємо комікси про Смурфиків; серію коміксів про догляд за зубами «Зубси»;

- для дітей шкільного віку у видавництві представлено розвиваючу серію історичних коміксів про пригоди Джеронімо Стілтона;

- для старшокласників та студентів маємо комікси «Економіка...» та «Володимир – Князь Київський». 

А ще неймовірно цікавою для усіх буде НОВА серія про сімейні цінності – комікс «Сестри».

Проводьте час із задоволенням самі та обирайте комікси на подарунок для своїх дітей!

 

 



 

За матеріалами сайту yourot.com

КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Вартість книг: 0.00 грн
Знижка %: 0.00 грн
Вітаємо!
За умовами акції 3+1 Ви отримали один комікс два комікса три комікса чотири комікса 5 коміксів в подарунок на суму:
-0.00 грн
Всього до оплати: 0.00 грн
Увага! Акція 3+1
При замовленні ще двох коміксів, ви отримаєте будь-який комікс у подарунок
Увага! Акція 3+1
При замовленні ще одного комікса, ви отримаєте будь-який комікс у подарунок
Увага! Акція 3+1
Оберіть будь-який комікс у подарунок
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2021