(066) 165-54-38 (067) 673-10-81

Соцмережі стимулюють читання

24.07.2017


Нині є розповсюдженою думка, що сучасні діти читають все менше та й то не з власної волі. Охочіше вони граються в ігри та «висять» у соцмережах. Однак свіже дослідження від Nielsen - провідної світової компанії у сфері маркетингових досліджень - свідчить про те, що, хоч на ігри та соцмедіа діти справді витрачають купу часу, читають вони все одно багато. 

Скільки дітей читає на дозвіллі?

На першому щорічному Саміті дитячої книги у Нью-Йорку організатори ознайомили громадськість з результатами дослідження, що його провела компанія Nielsen у сфері книговидання, ігор та кіно. Було висвітлено наступні дані.
У 2014 році діти й підлітки читали рекордно багато й часто купували книжки під впливом своїх батьків та однолітків. За останнє десятиліття ринок дитячої книги зріс на 44%, у той час, як книговидання для дорослих сягнуло свого піку в 2008 році й відтоді знижує показники.
Міжнародне дитяче книговидання продовжує бути найбільшим сектором творення контенту, який оцінюється у $ 151 млрд (ці показники перевищують ринок ігор, який сягає $ 131 млрд). Також серед дітей 2–10 років читання досі є основним способом проведення дозвілля. У віці 11–13 його поступово витісняють телебачення та ігри, а у 14–17 читання заради задоволення остаточно пасе задніх.
Головний доповідач Саміту Рей Джанко (Rey Junco), доцент і стипендіат Центру Беркмана з вивчення суспільства й інтернету при Гарвардському університеті, займався дослідженням користування соціальними медіа серед молоді та розповів про те, що 67% підлітків читають власне для задоволення, при цьому 50% з них віддають перевагу друкованим книгам, порівняно з електронними.
Ми часто думаємо, що діти без перестанку перевіряють свою сторінку у Facebook та твітять, бо не знають, як спілкуватися одне з одним на живо, або ухиляються від навчання чи просто граються в ігри. Дослідження Джанко доводить протилежне. Взаємодія у режимі онлайн вибудовує соціальний капітал, даючи дітям можливість більше дізнатися про їхніх ровесників, зміцнити взаємини та, з педагогічної точки зору, дозволяє бути більш залученим до різних навчальних дисциплін. Діти взаємодіють з технологіями зовсім не так, як дорослі, тому Джанко застеріг слухачів від віри у такі міфи.

Чому підлітки прагнуть відпочити від читання?

Джуліанна Шиффер (Julianne Schiffer), старший віце-президент відділу досліджень та аналітики у Nielsen Entertainment та Ніколь Пайк (Nicole Pike), директор Nielsen Games, пролили ще більше світла на читання серед підлітків, порівняно з іншими видами дозвілля. Їхнє дослідження підтвердило: тінейджери витрачають на читання всього 5% свого дозвілля (порівняно з ТБ, якому присвячують найбільше вільного часу 19%). Однак ті підлітки, які купують книги, найчастіше також мають ігрові консолі та пристрої на кшталт планшета й електронної читалки. Той факт, що 44-ом %-ам тінейджерам потрібно від’єднатися від інтернету, щоб відпочити, може пояснити те, чому вони віддають перевагу друкованій книжці. Отож, хоча ігри та соцмережі забирають у підлітків частину їхнього часу, це не означає, що вони не читають. Водночас вірогіднішим є те, що підлітки мають багато читати, готуючи уроки, тому вони й прагнуть відпочити від читання на дозвіллі.

На яких ресурсах діти дізнаються про книжки?

Під час саміту Стефані Ретблетт (Stephanie Retblatt) із Smarty Pants, компанії, яка спеціалізується на ринкових дослідженнях зв’язків із молоддю і родинами, провела два обговорення: перше – з батьками й дітьми молодшого віку, а друге - із самими лише підлітками. Під час дискусій обидві групи в режимі реального часу відповідали на запитання від Стефані та учасників Саміту. Так, тінейджери, які не були під час презентацій досліджень компанії Nielsen, у своїх відповідях підтвердили багато вже згаданих раніше моментів: наприклад, про те, що вони віддають перевагу друкованій книзі, що багато читають для школи, що зазнають впливу однолітків. Вони також розповіли про те, де «натрапляють» на ті книги, які згодом захочуть прочитати, зокрема, згадали Instagram (фото книжкових обкладинок), YouTube (буктрейлери), Facebook (реклама) та Tumblr (фото обкладинок й уривки з текстів). Окрім цього, подібно до дорослих, підлітки схильні читати безкоштовні книги.
Ось такі приємні новини було озвучено на Саміті дитячої книги. Діти таки читають і роблять це із задоволенням. Якщо ж ваша дитина тимчасово належить до тих, хто цурається читання, переконливо радимо вам придбати їй наші комікси українською мовою. Практика наших постійних читачів показує, що завдяки нашим захоплюючим коміксам про Джеронімо Стілтона та про Смурфів дитина починає цікавитися читанням, читає сама, а потім шукає у книгарнях нову книжку із улюбленої серії.


КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Всього до оплати: 0.00 грн
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2017