(066) 165-54-38 (067) 673-10-81

Навіщо дитина псує книги

27.07.2017


Усі малюки псують книги:  розмальовують їх, рвуть, але не зі шкідливості, повірте. Вони хочуть розібратися в тому, що знаходиться перед ними. Давайте спробуємо подивитися на те, що відбувається, очима дитини.

Залиш свій слід

На думку психологів, за уявним руйнуванням книги стоїть акт створення власного твору, що дуже важливо з точки зору розвитку дитини. Це, звичайно ж, перші проби пера, проба себе в якості художника-ілюстратора і навіть письменника. Малюк, скажемо з великою повагою, "малює" і дивиться-порівнює з віддрукованим у книзі, що ж вийшло в результаті. Це дорослому здається, що нічого не виходить, а, точніше, виходить повне неподобство - псування книжок. Але дитина бачить ситуацію трохи інакше. По-перше, таким чином вона починає усвідомлювати, що може залишити в книжці свій слід. Для неї це велике відкриття (зазвичай воно відбувається в 1-2 роки), яке розв'язує руки майбутньому художнику або письменникові. Відповіддю на запитання "Що він може"? буде уся подальша творча (малювальна, письменницька і інша) діяльність малюка-підлітка-дорослого. Дорослий відразу ж бажає результату: красивої картини або правильного, з його точки зору, малюнка. Але в цьому випадку батькам необхідно навчитися терпінню, тому що тільки повага і трепетне відношення до процесу творчості улюбленого чада дозволить отримати добрий результат. 

Частина і ціле

Не менш пізнавальним процесом є для малюка клеїти розірвану книгу. Дозвольте йому допомогти вам у цьому і пам'ятаєте, що передусім важливим є не результат - ціла книга, а процес пізнання дитиною з'єднання частин в ціле. Не обов'язково склеювати усю книгу цілком: зазвичай на це у малюка бракує терпіння. І не засмучуйтеся, якщо він її знову порве, адже це справжній навчальний посібник, а ваше чадо на нім вчиться, стаючи з кожним днем все розумнішим! 

Не викидайте розірвану книжку, покладіть її в місце, доступне малюкові. Йому буде цікаво знову вивчити плоди своєї «праці» наступного дня. 

Дуже часто "малюючи" в книгах, діти замальовують або закреслюють якихось героїв. Швидше за все таким чином вони висловлюють свій протест. Можливо, ці казкові персонажі їм просто не подобаються, вони хочуть їх переробити або зовсім прибрати з казки. 

Наступним кроком у творчості книжкових "малювань" є перероблення вже існуючої казки, вигадування своїх власних історій на основі книжкових. І це теж дуже важливий та обов'язковий етап творчого розвитку дитини. 

"Можна" і "не можна"

Пам'ятайте, що разом з творчістю існує і необхідність в обмеженнях. Поясніть малюкові, що не усі книжки можна розмальовувати. Повірте, вас зрозуміє навіть однорічна дитина. Головне - це правильно і доступно усе пояснити. Бачачи, що крихітка "малює" там, де не потрібно, не сваріть її, а просто поясніть, чому не варто розмальовувати книжку. І обов'язково запропонуйте що-небудь натомість, наприклад, книжку-розмальовку або порожній аркуш паперу. Можна також купити декілька книжок спеціально для цих цілей - тоненьких, в м'яких обкладинках, недорогих. Складіть їх в окремому місці і поясніть малюкові їхнє призначення. 

Якщо ж котрусь книжку з тих, що ви не дозволяєте розмальовувати, дитина все-таки намагатиметься розмалювати і засмучуватиметься через те, що ви не дозволяєте це робити, поступіться: значить, саме у ній є щось важливе для розвитку її творчого початку. Втім, дитячі вимоги не мають бути способом маніпуляції дорослими. Якщо сльози і сцени повторюються часто, швидше за все, справа не в конкретній книжці, а просто малюк переживає кризу в стосунках з батьками. У цьому випадку буде правильним звернутися за консультацією до психолога.

Нові відкриття

Усі діти у віці від 6 місяців до 1,5 року переживають процес захоплення від розривання паперової продукції. У цьому віці їм, практично, всеодно, що зображено на ній: таким чином вони вивчають лише властивості, які має папір. Пізнають на практиці, як він мнеться і рветься в руках, який звук виходить, яку форму приймають обірвані частинки. Це важливо для розвитку органів чуття: зору, дотику, слуху, нюху і навіть смаку. Дайте дитині звичайний папір або газету, картон різної щільності або кольоровий папір, з якими він може робити усе, що завгодно.

Шукайте компромісні варіанти

Книги потрібно берегти. Але й світ малюкові потрібно вчитися пізнавати... Шукайте компромісні варіанти!

Розриваючи папір, дитина починає усвідомлювати, що може порушити його цілісність, і це відкриття дуже захоплює. Крихітка дізнається про свою силу змінювати навколишні предмети, впливати на них. До того ж, розриваючи папір з малюнком, тобто книгу, дитина бачить, що можна порушити цілісність картинки і навіть цілої історії. Усі ці відкриття відбуваються зазвичай у віці 1,5 року. Таким чином, малюк теж усвідомлює свою здатність змінювати навколишній світ. Крім того, розвивається інтелект: у дитини формується така логічна здатність, як аналіз - уміння розділяти ціле на частини, і уявлення про те, що це взагалі можливо. На основі такого розділення створено власне пазли. Але малюкові до збирання пазлів ще далеко, тому пізнання навколишнього простору відбувається за допомогою підручних засобів.

Від самого початку усвідомленого знайомства дитини з книгою роз ΄яснюйте, що книга потрібна власне для читання та розглядання малюнків і ніякі інші дії з нею робити просто недопустимо. З часом дитина неухильно слідуватиме цьому. Купуйте для своєї малечі книжки, які їй справді шкода буде нищити: цікаві, гарні та якісні, які складуть невід΄ ємну частину її дитячого «скарбу». Наприклад, наші комікси українською мовою про Джеронімо Стілтона та бешкетних Смурфиків. Наші книжки надзвичайно гарно проілюстровано, вони мають захоплюючий пригодницький навчальний сюжет та бездоганно якісно поліграфічно виконані. Таку книжку дитина точно не матиме бажання «доопрацювати»!

КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Всього до оплати: 0.00 грн
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2017