(066) 165-54-38 (067) 673-10-81

Е-підручники в школах: американський досвід

16.01.2018


Видання Publishers Weekly підготувало огляд ринку навчальних е-книг у США та з’ясувало, як тамтешні школи купують і використовують такі видання.

Попит на е-книги у школах

52 % опитаних керівників шкіл / шкільних округів хочуть, щоб їхні учні читали е-книги. Інше дослідження, яке у 2014 році проводив часопис School Library Journal, показало, що 66 % американських шкіл користуються е-книгами. І це на 10 % більше, порівняно з даними, отриманими роком раніше.

Частка дітей, які прочитали хоча б одну книгу в цифровому форматі, помітно зросла за останні п’ять років згідно зі звітом «Дитяче й родинне читання» за 2015 рік, який підготував Scholastic (один із найвідоміших видавців навчальної і дитячої літератури у США і світі).

У 2010 році 25 % дітей читали е-книги (не враховуючи підручники), тоді як у 2014-му цей показник сягнув 61 %. Більшість дітей читає е-книги вдома, але відсоток дітей, які читали їх у школі, зріс із 12 % у 2012-му до 21 % у 2014-му.

Вибір е-книг

Упродовж останніх років бюджети шкіл у США скоротили, тому підходити до вибору е-книг заклади мають особливо виважено, оцінюючи вартість самих видань, так само як і вартість пристроїв для читання. Також для читання е-книжок потрібно забезпечити належні технічні умови: надійний доступ до Wi-Fi, інтернет-фільтри, швидкість та дисковий простір. Якщо є така можливість, школа повинна сама вирішувати, скільки та які гаджети купувати.

Водночас навчальні заклади, що планують діяти за принципом BYOD (bring your own device / «принеси свій власний пристрій»), повинні переконатися у тому, що цифровий контент, який вони передплатили, справно відтворюватиметься на девайсах. Багато шкіл надають можливість віддаленого доступу до своєї е-колекції, за умови, що учні мають доступ до інтернету.

Публічні бібліотеки віддають перевагу одному постачальнику, ринок навчальної е-книги є хаотичним. Американським школам пропонують низку бізнес-моделей для формування колекції е-книг, зокрема:

1) передплата;
2) постійний доступ;
3) ліцензія на певний термін;
4) ліцензія з визначеною кількістю трафіку;
5) одночасне використання з іншими цифровими продуктами;
6) плата за використання (наприклад, 1 долар за скачування).

Є багато варіацій у межах цих моделей, наприклад, певні видання мають необмежений одночасний доступ, а іншими може користуватися одночасно лише один учень. Найбільшою популярністю серед шкіл користується модель з постійним безлімітним доступом: школа платить за одну копію видання, якою може користуватися необмежено. Однак рішення, яку саме пропозицію обрати, не завжди має лише фінансові підстави.

Промоція е-книг у школі

Один із найбільших викликів, з яким зустрічаються педагоги й бібліотекарі, стосується донесення інформації учням, їхнім батькам, колегам про те, що у школі з’явилися е-книги.

Енн Фондрен (Ann Fondren), колишній координатор відділу бібліотек у шкільному окрузі Спотсильванії (Spotsylvania County Schools) штату Вірджинія, зазначає, що в їхньому окрузі знадобилося здолати своєрідний «поріг переходу» до користання е-книжками: «Нам варто бути дуже активними і розважливими у промоції е-книг. Додавати їх на виставках друкованих видань, включаючи інформацію до афіш / бюлетенів про книгочитання, просувати їх на шкільних і бібліотечних веб-сайтах, влаштовувати виставки на батьківських зборах. Так ми нагадуємо студентам і батькам, що все це доступне».

Старший віце-президент компанії Follett, яка постачає контент для е-читанок 65 тисячам шкіл США, Надер Кваймарі (Nader Qaimari) розповідає, що компанія допомагає школам з промоцією е-книг в рамках «програми турботи»: «До клієнтів, які придбали у Follett е-книги, телефонують із відділу обслуговування покупців та інформують про те, як встановити й використовувати е-колекцію. Клієнти також отримують доступ до безкоштовного Ресурсного Центру, де можна отримати низку корисних матеріалів: плани уроків із е-книгами, шаблони електронних листів, які школа з метою промоції може розсилати вчителям, батькам, учням». Ресурсний центр надає багато інших послуг, зокрема онлайн-навчання. 

Тандем друкованої та електронної книги

Незалежно від того, на якій стадії впровадження е-книг перебувають опитані виданням Publishers Weekly заклади, усі вони наполягають на тому, що поєднання друкованого та електронного контенту є чинним стандартом у школах та шкільних бібліотека. До того ж така тенденція зберігатиметься ще протягом тривалого часу. І той факт, що друкована книга досі присутня, є дуже втішним для видавців.

Свої погляди щодо друкованих та електронних книг мають також учні. Згідно з дослідженням компанії Scholastic «Дитяче й родинне читання»–2015, близько двох третин опитаних дітей (65%) погодилися з твердженням «Я завжди хочу читати друковані книги, навіть якщо маю електронні». 

До речі, цей показник зріс порівняно із 60 % за даними дослідження 2012 року. Також серед 61 % дітей, які коли-небудь читали е-книги, понад половина відповіли, що віддають перевагу друкованим.

Е-книги розширюють можливості бібліотек надавати доступ до інформації, а також показувати учням усі шляхи навчання й пошуку найкращих відповідей. Е-видання змінюють бібліотечний світ.

А, зі свого боку, ми хочемо запропонувати не менш цікаві видання для навчання дітей: комікси українською мовою, які достовірно та захоплююче розкажуть про видатних історичних особистостей та важливі історичні події. Це серія коміксів про пригоди ерудованої миші Джеронімо Стілтона. Ці комікси заслужено стали бестселлером серед дітей: їх перекладено на 45 мов світу.
Комікси про Смурфиків - смішні та розважальні, вони чудово піднімають настрій та додають оптимізму! Комікси читати дітям – означає сприяти розвитку їхньої уяви, фантазії і словникового запасу. А батьки однозначно стверджують: наші комікси – це книги для розвитку дітей!



КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Вартість книг: 0.00 грн
Знижка %: 0.00 грн
Всього до оплати: 0.00 грн
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2018