(066) 165-54-38 (067) 673-10-81

Безлад на столі? - У вас креативна дитина!

Наталія Кондзелка, 

експерт та досліджувач коміксів


 

Безладу на робочому столі - бути!


Безлад на письмовому столі школяра – знайома багатьом річ. Чимало батьків регулярно намагаються привчити дітей до порядку, та марно. А може, і не треба цього робити? Можливо, гармидер на столі створює особливе середовище, в якому учню легше вчитися, засвоювати інформацію, та й просто читати? На таку думку наштовхують результати серії експериментів, проведених ученими з Університету Мічиган під керівництвом професора Кейтлін Вогс.
Згідно з цим дослідженням, людей які зазвичай працюють за організованим робочим місцем, на якому все впорядковано і ніщо не відволікає від виконання завдань, можна вважати досить щедрими особами, що одо того ж обирають здоровий спосіб життя: правильно харчуються, намагаються більше ходити пішки, позитивно дивляться на світ. Що ж, цілком добрі характеристики. Але, як виявилося, любителі порядку на столі не такі творчі, як ті, хто працює у, так би мовити, хаотичному оточенні зайвих предметів. Ці останні вирізняються особливою креативністю та схильністю до ризику.  
Тепер ви, подивившись на стіл свого школяра, можете зрозуміти, ким він є. Якщо для нього важливо, щоб на робочому місці були чистота і порядок, це означає, що в майбутньому йому легко буде дотримуватися правил та розпорядку праці, бути щедрим та «здоровим» у своєму щоденному раціоні.
А якщо для вашої дитини немає значення, за яким робочим місцем працювати, і невпорядкованість, захаращеність зайвими предметами, «робочий хаос» не дратують її, то їй можна лише позаздрити! У неї більше виражений творчий потенціал, завдяки якому частіше продукуються нові прогресивні ідеї.
Проведення експерименту
Результати серії експериментів, проведених ученими із Університету Мічиган, під керівництвом професора Кейтлін Вогс, дозволили визначити певні закономірності та сформувати досить цікаві висновки, які згодом були опубліковані в журналі Psychological Science. А як відбувалося це дослідження? Розповімо докладніше.

Дозволяти дітям бути такими якими вони є ?!

У першій частині експерименту дослідники дали групі із 34 студентів декілька завдань, які виконувались як на робочому місці, де все було чисто та охайно, так і на такому, де панував безлад. Після першої частини експерименту студентам було запропоновано дати гроші на доброчинність, але тільки за власним бажанням. Також під час перерви студентів випробовували у їхньому виборі смаку (на користь яблука чи шоколаду).
За результатами дослідження, майже 28 учасників експерименту із чистого та впорядкованого робочого оточення дали гроші на фонд дослідження. А ось шестеро, які працювали за столом, де панував хаос, утрималися від благородного жесту. Окрім цього, 23 учасники віддали перевагу яблуку і лише 11 осіб обрали шоколад.
У другій частині експерименту дослідники зосередили увагу на проявах творчості. Невеликі групи студентів працювали як у чистоті і порядку, так і в безладі та робочому хаосі. Перед студентами поставили завдання: знайти нові способи застосування м'ячика для гри у пінг-понг. Хоча обидві групи, із різними умовами праці та робочого середовища, продукували досить багато ідей, але ці ідеї були, так би мовити, різної якості. Найбільшу креативність виявили ті молоді люди, які не зважали на неохайність робочого місця.
У третій частині експерименту 188 учасників сиділи за різними комп'ютерними столами: одні - за чистими, інші - за неохайними. Через певний час їм запропонували вибрати напій із меню кафетерію. У меню були два види напою: класичний та новий. І от що цікаво: ті, хто працював за неохайним робочим місцем, як правило, вибирали новий напій, а ті, хто мав доглянутий та впорядкований стіл, віддавали перевагу класичному. Як бачимо, порядок на столі диктував вибір уже відомого та перевіреного напою і небажання ризикувати уразі вибору незнайомого.
То що ж краще: чисте, впорядковане чи неохайне та без особливого порядку робоче місце? Дати відповідь на це запитання, як виявилося, не так і просто, адже кожен випадок має свої переваги й особливості. Та в будь-якому разі, якщо творчий безлад на робочому столі вашого школяра не перешкоджає у навчанні та не заважає зосередитися над читанням, тоді краще не втручатися. У кожної людини свій робочий процес і свої вимоги до обстановки, в якій він відбувається. Тим більше що, як запевняють учені, «хаотичне» оточення сприяє поліпшенню творчого мислення та пошукам інноваційних ідей. Давайте сприймати власних дітей такими, якими вони є, і не старатися змінити те, що може визначити їхню майбутню професійну сферу діяльності.
А те, що вони полюбляють читати не за столом, а лежачи в ліжку, не повинно вас непокоїти. Головне – правильне освітлення, зручна поза і щоб книга була цікава. Така, як, наприклад, із серії перших українських коміксів для дітей про Джеронімо Стілтона, побудована на історичних фактах (www.irbis-comics.com.ua).

Джерело:
http://www.news.gr/ygeia/gia-na-zoyme-kalytera/article/90248/taktopoihmeno-h-akatastato-grafeio.html

КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Всього до оплати: 0.00 грн
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2017