(066) 165-54-38 (067) 673-10-81

6 найбільших помилок батьків у вихованні творчих дітей

Кондзелка Наталія,

експерт та досліджувач коміксів


Доросла творча людина — це дитина, що вижила.
Урсула Ле Гуїн

 
Діти з раннього віку мають величезні запаси креативності. Але, на жаль, із часом ці запаси вичерпуються, а згодом і зовсім зникають. Чи замислювалися ви над тим, чому так відбувається, і що ми, як батьки та наставники, робимо не так? Можливо, ми створюємо для наших дітей надто багато обмежень? Чи наша помилка в тому, що ми очікуємо від них чогось надзвичайного, і коли наші сподівання не справджуються, ми розчаровуємось і вже не бачимо в них взагалі ні крихти таланту? 
Давайте з’ясуємо в чому ж річ і яких помилок ми ще припускаємось як батьки, чим здатні зруйнувати творчий потенціал власних дітей.

Помилка 1. Постійна винагорода - шкодить!

       Наукові дослідження показали, що всі винагороди за своєю суттю пригнічують творчість та уяву дітей. Якщо цікавість дитини щоразу стимулювати чимось конкретним, то дитина докладатиме рівно стільки зусиль, скільки треба, щоб отримати обіцяну винагороду. Таким чином, усі види винагород, наприклад: кишенькові гроші, подарунки, більше часу перед телевізором чи за комп’ютером тощо – насправді спрацьовують у протилежному напрямі, а саме: зменшують задоволення від творчої діяльності та призводять до невміння оцінити власні зусилля і результат від праці. Те, що ви хочете досягнути, – це більш мотивовані діти, а не такі, які будуть робити все, що ви від них очікуєте, за відповідну винагороду.

Помилка 2. Посилений контроль та зайва допомога. 

       Постійний нагляд і надмірна участь з вашого боку у всьому, чим займаються діти, також шкодять прояву творчості. Якщо ви постійно пильнуєте їх і виконуєте за них їхню роботу, в кінцевому підсумку вони так і не навчаться робити помилки і виправляти їх, не зрозуміють, що врешті-решт мають право на помилку, що не помиляється той, хто нічого не робить. Людина, яка боїться помилок, – не ризикує і, відповідно, не виграє, воліє все життя провести у тихому болоті. Хіба такого ми хочемо для своїх дітей?

Помилка 3. Обмежений вибір. 

       Діти ростуть у системі, яка вчить, що "є тільки одна правильна відповідь". Більшість ігор проходять точно до інструкцій, що само по собі не залишає достатньої свободи та можливостей для дітей проявити власну творчість, кмітливість та врешті-решт фантазію. Наявність додаткових варіантів у виборі є стимулом для подальших пошуків альтернатив та розвитку критичного мислення. Творчі діти вільно висловлюють власне бачення та можуть запропонувати альтернативи для вирішення проблем і, очевидно, їхня цікавість візьме гору за будь-яких обставин та за будь-яких обмежень.

Помилка 4. Перенасичений розклад дня. 

       Школа, позакласні заходи, гуртки... Діти сьогодні перевантажені, як ніколи раніше. Але ми стурбовані не цим, а тим, куди б іще записати свою дитину, як іще ущільнити її вільний час, які ще потрібні справи увіпхнути в нього, щоб не було втрачено жодної можливості і шансу. Адже хто, як не ми, краще знаємо, що потрібно нашій дитині! Але чому ми так рідко радимося з нашими малюками та не запитуємо їх самих, що насправді їх цікавить?! Разом з тим, ми не враховуємо найпростішого правила: головний стимул до пошуку творчості - це нудьга. Нудьга посилює уяву і дає поштовх фантазії, що, своєю чергою, стимулює пошук ідей та прояв творчого потенціалу. Пам’ятайте: в час, коли не треба нічого робити, розум генерує наші найкращі ідеї.

Помилка 5. Надмірні очікування. 

       У наших очікуваннях стосовно дітей ми часто керуємося власною інтуїцією, тож інколи наполягаємо на тому, що не враховує не лише здібностей дитини, а й її можливостей. Але наполягаючи на чомусь та спонукуючи до певних дій, ви не досягнете бажаного результату і зіткнетеся лише з подальшим небажанням та несприйняттям певного предмета, стану речей чи відповідного заняття. Надмірно високі очікування призводять до ретельного виконання завдань та чіткого дотримання встановлених правил і принципів. Результат? Такого роду натиск на дітей відвертає їх від будь-якого роду дослідження, експерименту і проявів креативності. Інколи, надмірно амбіційні очікування батьків виходять за межі природних можливостей дитини.

Помилка 6. Особистий приклад.

       Найпростіший спосіб переконати дитину, що креативність – це не порожній звук, а те, що варте уваги, часу та зусиль, – самим стати прикладом для творчого наслідування. Якщо ми особисто займаємося тим, що потребує креативності, а діти тим часом мають змогу спостерігати за нами, то це та ідеальна можливість, яку слід використати повною мірою.  

Цікаве рішення для розвитку уяви та креативності - комікси!

      Ну, і наостанку, якщо ви справді хочете розвинути творче мислення та креативність ваших дітей, показуйте їм нові цікаві книжкові продукти, як от комікси про Джеронімо Стілтона. Ці видання, що мають безліч чудових малюнків та цікавий пізнавальний зміст, прищеплюють любов до читання і підштовхують до вияву всіх творчих здібностей і талантів. Якщо у вашій домашній бібліотеці ще немає таких книг, то неодмінно придбайте їх! Дітям комікси неодмінно сподобаються!



КОШИК 0.00 грн
Назва К-ть Сума
Всього до оплати: 0.00 грн
Усі права застережені © Видавництво «Ірбіс Комікси«, 2017